Call for Application: UN Women Gender Youth Activists

Date:

English | Bahasa Indonesia

UN Women Indonesia will select six national gender youth activists who will advise the UN Women Indonesia Country Office on mechanisms to meaningfully engage young people, supporting the amplification of youth voices, building the resources, networks, and capacity of youth gender activists, and becoming the next generation of gender equality advocates contributing to a stronger feminist movement.

When: Candidates will stay in the term for at least 1 year from the date of their selection.

Who: Be the age of between 17–30 years.

  • Proven track record of leading or working with young people on one of the thematic areas: Ending Violence Against Women, Women's Economic Empowerment, Governance, Peace, and Resilience, with demonstrable impact.
  • Capacity and desire to contribute to the gender equality agenda at the national, regional, and international levels.
  • Willing to participate in virtual discussion on Beijing +25, Generation Equality Forum, Youth Task Force and Youth 2030, Commission on the Status of Women.
  • Non-English speakers are also encouraged to apply.

How:  Apply here: http://bit.ly/AktivisMudaUNWomen2024

Before applying, the candidate must have read the TOR and completed the CV and motivation letter (template below).

Deadline: 19 February 2024, 09.00 AM (GMT +7)


 

Call for Application: Aktivis Muda untuk Kesetaraan Gender

Date: Friday, 9 February 2024

English | Bahasa Indonesia

UN Women Indonesia akan memilih enam aktivis muda untuk kesetaraan gender yang akan memberikan rekomendasi kepada UN Women Indonesia mengenai mekanisme untuk melibatkan orang muda secara bermakna, mendukung penguatan suara kaum muda, membangun sumber daya, jaringan, dan kapasitas aktivis muda untuk kesetaraan gender, dan berkontribusi terhadap gerakan feminis yang lebih kuat.

Periode program: Aktivis Muda untuk Kesetaraan Gender merupakan program berbentuk sukarela selama 1 tahun.

Persyaratan: Orang muda berusia 17-30 tahun.

  • Memiliki pengalaman dalam memimpin atau bekerja dengan kaum muda di salah satu bidang tematik: Penghapusan Kekerasan Terhadap Perempuan, Pemberdayaan Ekonomi Perempuan, Tata Kelola Pemerintahan, Perdamaian, dan Resiliensi.
  • Kapasitas dan keinginan untuk berkontribusi pada agenda kesetaraan gender di tingkat nasional, regional, dan internasional.
  • Bersedia berpartisipasi dalam diskusi virtual/pribadi di tingkat regional dan global (Beijing +25, Generation Equality Forum, Youth Task Force and Youth 2030, Commission on the Status of Women)
  • Orang muda yang tidak bisa berbahasa Inggris juga didorong untuk mendaftar.

Pendaftaran: Apply here: http://bit.ly/AktivisMudaUNWomen2024

Sebelum mendaftar, peserta harus sudah membaca dokumen Call for Application dan mengisi CV dan essay motivasi sesuai dengan format yang ditentukan.

Batas akhir pendaftaran: 19 Februari 2024, Pkl. 09.00 WIB